Nøddebiscotti

Nøddebiscotti

Nøddebiscotti

Forleden dag bagte jeg nøddebiscotti til en æbledessert, jeg skulle have med i madklubben. Desserten var en æbletrifili med æblegrød kogt på æbler fra min mors have, en råcreme rørt af skyr og vanilje og så mine knuste nøddebiscotti – Alt sammen lagt lagvis i høje glas. Det var både dekorativt og lækkert – og super nemt!

Opskriften rækker dog til en del flere nøddebiscotti, end jeg havde brug for til trifilien, så nu er kagedåsen fyldt med lækre, sprøde biscottis til kaffepauser og uventede besøg. Herligt 🙂

 

Nøddebiscotti

Nøddebiscotti

Opskrift: Nøddebiscotti (Ca. 25-30 stk)

Ingredienser: 250 g mel, 250 g sukker, 2 tsk bagepulver, 3 æg, 1 spsk citronsaft, 200 g mandler, 200 g hasselnødder

Fremgangsmåde: Tænd ovnen på 180 grader varmluft.

Bland mel, sukker, bagepulver og citronsaft i en skol. Kom æggene i et ad gangen og saml dejen til den er ensartet. Tilsæt nødder.

Del portionen i to lige store dele. Rul hver portion til en pølse, som lægges på hver en bageplade beklædt med bagepapir. Pølserne trykkes let flade.

Nøddebiscotti

Nøddebiscotti

Bag pølserne i 10 min, eller til de er let gyldne. Tag dem herefter ud ad ovnen og lad dem køle af i 10 minutter på bagepladen. Flyt dem over på et skærebræt og skær med en tavtakket kniv 2 cm brede stykker på skrå. Læg biscotti’erne tilbage på bagepladerne med den ene skæreside opad. Bag nu kagerne i 8 min, vend dem og bag yderligere 6-8 min, til de er sprøde. Hold øje.

Skriv et svar

